一去不还唯少年

有情人 谁来体恤 天下事 合久必分

All of Me - John Legend

第一次听到John Legend的这首歌,我就“哇啊——这简直就是老万唱给教授的情歌嘛”!实际上,这还真的是歌手当时唱给自己新婚妻子的。

感觉歌词真的很搭cherik,比如说“my head under water”啦,“beautiful mind”啦,“You're my end and my beginning”啦,“Even when I lose I'm winning”啦……

虽说如此情深不讳的老万大概是被一颗迷妹心理想化了,但每次听到这首歌我真的就莫名被彻底治愈。

想来那两人从青年到老年,从相聚到分离,爱与恨,胜败与理念……他们共同走过了那么多。从各种意义来说,这辈子他们都完整且圆满地拥有了彼此。

这对cp是真正的“倾我所有,倾你所有”——all of me, all of you

所以呢!就决定来lofter推个歌!顺便配合ec的情境翻了歌词。当然,如果有剪刀手不嫌弃看上这份安利的话就再好不过了(((o(*゚▽゚*)o)))



All of me 倾我所有


What would I do without your smart mouth

离开你的巧言善辩  我该如何是好

Drawing me in, and you kicking me out

你时而无比靠近  时而拒我于千里之外

Got my head spinning, no kidding, I can't pin you down

让我神魂颠倒  却又无法真正抓住你

What's going on in that beautiful mind

回旋于你那美丽的思维中的到底是什么

I'm on your magical mystery ride

与你共度的旅程如魔法般莫测


And I'm so dizzy, don't know what hit me, but I'll be alright

不知被何物击中  我一阵晕眩  怅然若失

My head's under water

我坠入水中

But I'm breathing fine

你却让我继续呼吸

You're crazy and I'm out of my mind

你是那么的疯狂,而我也失去了理智


'Cause All of Me

因为我的每一个部分

Loves all of you

爱上你的每一个部分

Love your curves and all your edges

爱你的圆滑及棱角

All your perfect imperfections

爱你完美的缺陷


Give your all to me

将你的全部都交予我

I'll give my all to you

我会回赠以我的一切

You're my end and my beginning

你是我的终点亦是起点

Even when I lose I'm winning

胜负的界限因你而模糊

'Cause I give you all, All of Me

因为我把我的全部都给了你

And you give me all, all of you

而你也让我拥有了你的全部


How many times do I have to tell you

我必须多少次告诉你

Even when you're crying you're beautiful too

即便哭泣 你依然美丽

The world is beating you down, I'm around through every mood

哪怕这个世界让你疲惫不堪 哪怕人事变迁 我永远在那儿

You're my downfall, you're my muse

你是造成我没落的死敌 又是予我灵感与勇气的缪思

My worst distraction, my rhythm and blues

你使我远离目标  是拨乱我心弦的蓝调

I can't stop singing, it's ringing, in my head for you

我无法停止歌唱 旋律回荡在我的脑海中 只因你的灵魂在呼唤我


My head's under water

我坠入水中

But I'm breathing fine

你却让我继续呼吸

You're crazy and I'm out of my mind

你是那么的疯狂 而我也失去了理智


'Cause All of Me

因为我的每一个部分

Loves all of you

爱上你的每一个部分

Love your curves and all your edges

爱你的圆滑及棱角

All your perfect imperfections

爱你所有完美的缺陷


Give your all to me

将你的全部都交予我

I'll give my all to you

我会回赠以我的一切

You're my end and my beginning

你是我的终点亦是起点

Even when I lose I'm winning

胜败的界限因你而模糊

'Cause I give you all, All of Me

因为我把我的全部都给了你

And you give me all, all of you

你也让我拥有了你的全部


Cards on the table, we're both showing hearts

底牌都摆上了桌面 我们的真心终将表露

Risking it all, though it's hard

尽管艰难无比 我愿赌上所有 


'Cause All of Me

因为我的每一个部分

Loves all of you

爱上你的每一个部分

Love your curves and all your edges

爱你的圆滑及棱角

All your perfect imperfections

爱你所有完美的缺陷


Give your all to me

将你的全部都交予我

I'll give my all to you

我会回赠以我的一切

You're my end and my beginning

你是我的终点亦是起点

Even when I lose I'm winning

胜败的界限因你而模糊

'Cause I give you all, All of Me

因为我把我的全部都给了你

And you give me all, all of you

你也让我拥有了你的全部


I give you all, All of Me

我把我的一切都给了你

And you give me all, all of you

你也让我拥有了你的一切


评论(9)
热度(38)
2014-12-04